Ćwiczenia z hantlami – po co i dla kogo?

Wydawać by się mogło, że ćwiczenia z hantlami są dobre tylko dla mężczyzn, którzy chcą nabrać siły i wyrzeźbić sylwetkę. Jednak okazuje się, że panie także bardzo chętnie używają hantli do ćwiczeń.

victoriamilan Ćwiczenia z Hantlami

Oczywiście ich ciężar jest znacznie mniejszy niż dla mężczyzn, ponieważ kobietom przeważnie nie zależy na wyrobieniu wspaniałych muskułów, a tylko na poprawieniu nieco swojej sprawności no i oczywiście wyszczupleniu. Jak każde ćwiczenie, także i to należy wykonywać z głową. Zwłaszcza trzeba uważać przy doborze odpowiedniego ciężaru hantli.

Na początek do domowych ćwiczeń z hantlami lepiej zastosować małe ciężary, a dopiero z czasem stopniowo je zwiększać, żeby na początku się zbytnio nie przeforsować. Także w tym przypadku trzeba pamiętać o regularności wykonywanych ćwiczeń, ponieważ taka gimnastyka od święta w zasadzie nie ma większego sensu.

Ćwiczenia z hantlami – na początek ćwiczenia dla pań

domowe ćwiczenia z hantlami Ćwiczenia z HantlamiWbrew pozorom hantle nie pomagają tylko w rzeźbieniu bicepsów, ale odpowiednio zastosowane mogą także pomóc w gimnastyce innych partii ciała. Po pierwsze dzięki nim można zadbać o swoja talię. Chwytając w dłonie hantelki należy wykonywać skręty tułowia, co pobudzi do pracy mięśnie skośne brzucha i przyczyni się do wyszczuplenia talii.

Kolejnym ćwiczeniem jest trening nóg. Należy stanąć na jednej nodze, a drugą oprzeć na łydce tej pierwszej. Ręce z hantlami trzeba unieść prosto nad głową i w takiej pozycji stawać na palcach i z powrotem na całej stopie. Można do tego ćwiczenia dołożyć przysiady, choć to wymaga też dobrej równowagi. Dzięki temu pracują zarówno mięśnie łydek jak i ud.

Najprostsze domowe ćwiczenie z hantlami do wykonania to oczywiście ćwiczenie na bicepsy. Można je wykonywać na siedząco lub na stojąco i po prostu zginać ręce w łokciach. Hantle mogą być też obciążeniem przy ćwiczeniu na rzeźbienie pośladków.

W tym wypadku należy wyprostować ręce przed siebie i robić jak największe wykroki uginając kolano z przodu do kąta około dziewięćdziesiąt stopni. Ćwiczenie z hantlami na biust opiera się na tym, by stanąć w lekkim rozkroku, a ręce z hantlami rozłożyć szeroko na wysokości piersi i wykonywać wymach do przodu i z powrotem.

Ćwiczenia hantle- dla mężczyzn

 

ćwiczenia hantle Ćwiczenia z Hantlami

Ćwiczenia hantle

Ponieważ mężczyznom bardziej zależy na rzeźbie, ćwiczenia z hantlami muszą być na pewno intensywniejsze niż w przypadku kobiet. Jednak najpowszechniejsze jest także ćwiczenie na biceps, które wykonuje się tak jak wyżej opisałam, pamiętając i większej ilości powtórzeń. Kolejnym ćwiczeniem, tym razem na triceps jest ułożenie ręki z hantlem za głową.

Wykonywany ruch to prostowanie pierwotnie zgiętej w łokciu ręki, tak, że jest ona po prostu podniesiona do góry. Dla lepszej stabilizacji dobrze jest przytrzymać sobie drugą ręką tę, która akurat ćwiczy i następnie zmienić ręce. Następne ćwiczenie wykonuje się siedząc na krześle czy pufie. W obie ręce należy wziąć hantle i wyprostować je wzdłuż ciała. Ćwiczenie polega na podnoszeniu do góry rąk na boki do momentu, aż będą równoległe do podłoża.

Ważne jest by ręce były cały czas proste. Kolejne ćwiczenie z hantlami opiera się na tym, aby stanąć w lekkim rozkroku z hantlami w rękach zwisającymi wzdłuż tułowia i unieść ręce do przodu a następnie ponad głowę, pamiętając by były cały czas wyprostowane.

Panie mające problem z nadwagą dodatkowo mogą wspomóc proces odchudzanie stosując tabletki odchudzające przdstawione w rankingu.

Frazy Google:

m4s0n501

Tagged with: ćwiczenia hantleĆwiczenia z Hantlamidomowe ćwiczenia z Hantlami

Filed under: Jak Ćwiczyć

Like this post? Subscribe to my RSS feed and get loads more!