Ćwiczenia Rozciągające

Ćwiczenia rozciągające  – czemu są aż tak ważne?

Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego jaką rolę odgrywają tak naprawdę ćwiczenia rozciągające. Chcąc w ogóle wykonywać jakieś ćwiczenia należy pamiętać, że jakikolwiek trening wymaga wcześniejszego rozgrzania oraz rozciągnięcia mięśni.

Jest to bardzo ważne, żeby nie sforsować jakiegoś mięśnia czy nie nabawić się jakiejś innej jeszcze kontuzji. Oprócz tego warto wykonywać ćwiczenia rozciągające kręgosłup, aby zwyczajnie poprawić sprawność naszego ciała.

Z pewnością niejednej osobie zdarzyło się wstać rano z łóżka z uczuciem niesamowitej sztywności ciała i ogólnej kiepskiej sprawności. W takim wypadku warto poświęcić trochę swego czasu rano czy wieczorem na ćwiczenia rozciągające.

Plusem tych ćwiczeń jest to, że w zasadzie mogą one trwać naprawę krótko, nawet dziesięć czy piętnaście minut. Jednak poprawne ich wykonanie i regularność gwarantują efekty. Zwłaszcza regularność jest tu tak ważna ponieważ rozciągnięty mięsień, jeżeli nie jest on ćwiczony dalej wkrótce wróci do swojej pierwotnej postaci, a tego właśnie należy uniknąć.

Ćwiczenia rozciągające kręgosłup – gimnastyka górnej części ciała

Ćwiczenia rozciągające kręgosłup
Ćwiczenia rozciągające kręgosłup

Patrząc na ciała człowieka od góry, najpierw widzimy głowę i szyję. Rozciągać mięśnie szyi można na kilka sposobów (skuteczne tabletki odchudzające). Pierwszym z nich jest z pewnością poruszanie głową w sposób okrężny, zataczając nią jak największe koła, raz w jedną i następnie w drugą stronę.

Kolejnym ćwiczeniem jest przekrzywianie głowy na boki starając się dotknąć uchem ramienia, najpierw prawym, potem lewym. To samo robimy, starając się sięgnąć brodą jak najbardziej do klatki piersiowej, a następnie unieść ją jak najwyżej do góry, odginając głowę w tył. Następne w kolejności są barki i ramiona. W pierwszym ćwiczeniu rozciągającym chwytamy prawą ręką za lewy łokieć i staramy się jak najbardziej przeciągnąć go w prawą stronę, a następnie zmieniamy rękę. Podobnie można złapać jedna ręką za łokieć drogiej ręki, z tymże zrobić to nad głową i w ten sam sposób przeciągać.

Można także spleść dłonie razem i wyprostować jak najbardziej przed siebie w taki sposób, by wierzch dłoni był skierowany do ciała, a spód – na zewnątrz. Chcąc rozciągnąć mięśnie talii, należy stanąć w lekkim rozkroku z rękoma na biodrach i gwałtownie odwracać się to w lewo to w prawo do oporu. Innym sposobem jest także złapanie się za łokcie nad głową i wykonywanie skłonów na boki.

Ćwiczenia rozciągające szpagat– dolna część ciała

ćwiczenia rozciągające szpagatĆwiczenia rozciągające mięśnie ud i pośladków są wykonywane głównie na siedząco. W pierwszym ćwiczeniu należy przełożyć jedną stopę nad drugą nogą, tak jakby skrzyżować, tylko, że jedna noga ma pozostać zgięta i w takiej pozycji przyciągać do siebie jak najbardziej ugięte kolano. Dobrze znane są także skłony wykonywane na siedząco. Nogi można trzymać prosto, albo w rozkroku, bądź też jedna noga wyprostowana, a druga ugięta w kolanie, jak do siadu skrzyżnego.

W przypadku rozciągania mięśni łydek należy stanąć przy ścianie w lekkim wykroku tylnym jedną nogą. Noga ta powinna być cały czas wyprostowana, a my powinniśmy przechylać nasze ciało coraz bardziej do przodu, tak aby kąt pomiędzy stopą a piszczelem malał. Ważne jest też rozciąganie kostek, które można wykonywać przez zwyczajne kręcenie stopą dookoła. Tak więc, ćwiczeń rozciągających jest bardzo wiele, ale nie trzeba wykonywać oczywiście wszystkich, można też wymyślać sobie nowe, ważne jest by dbać o siebie też w taki sposób.

Frazy Google:

One comment

Join the Conversation

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Wpisz wynik równania: *