Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na Klatkę Piersiową

Co należy wiedzieć o ćwiczeniach na klatkę piersiową?

Ćwiczenia na klatkę to jeden z elementów treningu przeznaczony głównie dla mężczyzn, którzy chcieliby, aby ta partia ciała wyglądała u nich jeszcze lepiej. Ponadto dla kobiet mogą być zdecydowanie zbyt ciężkie, ponieważ są to ćwiczenia typowo siłowe.

 

Ćwiczenia na klatkę
Ćwiczenia na klatkę

Do ich wykonania jest potrzebny specjalny sprzęt, taki jak sztanga oraz ciężarki. O ile ciężarkami dysponuje przeważnie każdy mężczyzna, to niestety nie każdy posiada sztangę i miejsce, żeby ją w odpowiedni sposób użyć, dlatego w celu wykonywania ćwiczeń na klatkę piersiową warto udać się do siłowni. Jak przy każdym treningu należy pamiętać by ćwiczenia wykonywać regularnie, na przykład dwa razy w tygodniu.

Trzeba też dać mięśniom odpocząć, by się zregenerowały i zaczęły nabierać masy, dlatego ważne jest by robić jedno- bądź dwudniowe przerwy pomiędzy ćwiczeniami.

Ćwiczenia na klatkę z użyciem sprzętu

Najpowszechniejszym ćwiczeniem na klatkę piersiową, które z pewnością każdy zna jest podnoszenie sztangi. Należy położyć się na poziomej ławce i odpowiednio ciężką sztangę podnosić znad klatki piersiowej, aż do pełnego wyprostowania rąk i następnie opuszczać z powrotem. Jednak jest kilka modyfikacji tego ćwiczenia.

Ćwiczenia na klatkę piersiową
Ćwiczenia na klatkę piersiową

A mianowicie można je wykonywać nie tylko na idealnie poziomej ławce, ale także na skośnej. I w tym przypadku są dwie opcje: głową do góry albo głową w dół. Zasada ćwiczenia jest cały czas taka sama, z tymże w różnych ułożeniach pracują nieco inne partie mięśni. Zazwyczaj chwytając sztangę, rozstaw rąk jest dosyć szeroki – dobre tabletki odchudzające. Natomiast w drobnej modyfikacji należy złapać sztangę tak, aby dłonie były trochę bliżej siebie. Podobne ćwiczenia na klatkę piersiową można wykonywać także z użyciem ciężarków zamiast sztangi.

Zasada jest także w tym wypadku taka sama i można robić to także w trzech ułożeniach: poziomej i obu ukośnych. Inne ćwiczenie z użyciem ciężarków również polega na tym, że trzeba położyć się na poziomej ławce, jednakże używamy do tego jeden ciężarek i wymachujemy nim za głowę i z powrotem nad brzuch, pamiętając by ręce przy tym ćwiczeni ubyły wyprostowane.

klatka piersiowaNa siłowni są także inne sprzęty, które pozwalają wykonywać ćwiczenia na klatkę piersiową, na przykład wymachy rąk zgiętych w łokciach i uniesionych do góry z pozycji po bokach do pozycji przed głowę. W trakcie tego ćwiczenia podnosi się określony ciężar wymachując rękoma.

Pozostałe ćwiczenia na klatkę

Dobrym ćwiczeniem na wyrobienie mięśni klatki piersiowej są także powszechnie znane pompki. Można je wykonywać w domu, co jest dużą wygodą, i w różnych pozycjach, prowokując do pracy różne mięśnie. Przy wykonywaniu pompek można mieć ręce dalej bądź bliżej od siebie i należy ćwiczyć różne ułożenia.

hantle ćwiczenia na klatkęOprócz płaskich pompek można też wykonywać pompki z nogami na podwyższeniu, na przykład leżącymi na jakimś krześle, albo z rękoma na podwyższeniu, co jest nieco łatwiejszą wersją.

Bardziej ekstremalną odmianą pompek, którą raczej ciężko wykonać w domu jest tak jakby podciąganie całego swojego ciała wisząc na drążku, z tym że drążek w pierwotnej pozycji znajduje się pod ramionami na wysokości klatki piersiowej i należy wyprostować ręce, tak żeby drążek znalazł się na linii bioder.

Tak więc  ćwiczeń na klatkę piersiową jest naprawdę bardzo wiele i trzeba jedynie się zmobilizować, aby trenować regularnie, żeby miały one sens.

Frazy Google:

One comment

  1. Pingback: Trening na Klatke

Join the Conversation

Your email address will not be published.


× 7 = forty two

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>