Jakie ćwiczenia na brzuch i uda są najlepsze?

cwiczenia na brzuch i uda Ćwiczenia na Brzuch i Uda

Ćwiczenia na brzuch i uda

Każda kobieta z pewnością choć raz w życiu próbowała zrzucić kilka zbędnych kilogramów lub wyrzeźbić piękną sylwetkę wykonując ćwiczenia na brzuch i uda czy też na inne partie ciała. Można powiedzieć, że jest to wręcz temat rzeka. Problemy z niezgrabnymi udami dotyczą w zasadzie wyłącznie kobiet, ale już na mało wyrzeźbiony brzuch zdarzało się narzekać nie tylko paniom.

Niejednemu mężczyźnie marzy się tak zwany sześciopak. Istnieje mnóstwo różnych ćwiczeń na brzuch i uda i tak właściwie każde z nich jest skuteczne. Warunkiem koniecznym jednak do zaobserwowania wyczekanych efektów jest konsekwencja oraz regularność.

Ćwiczenia na brzuch i uda – część pierwsza

cwiczenia na brzuch 300x167 Ćwiczenia na Brzuch i Uda

Ćwiczenia na brzuch

Najprostszymi znanymi ćwiczeniami na brzuch są oczywiście brzuszki. Istnieje niezwykle dużo rodzajów brzuszków zmuszających do pracy różne partie mięśni brzucha. Są najbardziej znane brzuszki proste, z rękoma wzdłuż tułowia, bądź za głową. Można także spróbować brzuszków skośnych bądź takich, w których nie mamy opartych nóg, a są one w górze. Innymi prostymi ćwiczeniami są nożyce oraz rowerek.

Leżąc na plecach można na zmianę wykonywać te ćwiczenia, robiąc dowolną liczbę powtórzeń. Oprócz tego są opracowane także specjalne techniki nieco trudniejszych ćwiczeń. Jedną z takich metod, zapewne dosyć znaną, jest tak zwana aerobiczna szóstka Weidera. Polega ona na wykonywaniu sześciu różnych ćwiczeń, przy których pracują mięśnie brzucha, w określonej liczbie serii oraz powtórzeń. Ćwiczenia te wykonujemy przez czterdzieści dwa dni, w ciągu których początkowa liczba powtórzeń, czyli sześć, zwiększa się do dwudziestu czterech w ostatnich dniach, natomiast liczba serii z jednej wzrasta do trzech. Bardzo istotne jest, aby ćwiczenia wykonywać codziennie.

W przypadku przerwy dłuższej niż jeden dzień warto zacząć od nowa. Jest też sposób opracowany przez dr Tony Catersiano, który umożliwia osiągnięcie płaskiego brzucha w bardzo krótkim czasie. Oparty jest on właśnie na brzuszkach. Pierwsze ćwiczenie to brzuszki z nogami w górze, a drugie polega na unoszeniu bioder, zamiast barków. Można także ćwiczyć mięśnie brzucha na stojąco, na przykład przy użyciu skakanki lub robiąc wymach ciężarkami.

Ćwiczenia na brzuch i uda – czas na szczupłe uda

cwiczenianauda 300x197 Ćwiczenia na Brzuch i Uda

Ćwiczenia na uda

Aby wyrzeźbić swoje uda, nie trzeba sięgać po jakieś skomplikowane programy treningowe, ponieważ te najprostsze są równie skuteczne. Pierwszym z takich ćwiczeń są również nożyce. Mogą być one poziome lub też pionowe. Warto tu podkreślić, że jest to dobre ćwiczenie na brzuch i uda. Innym popularnym ćwiczeniem są przysiady. Ręce prosto przed siebie i kucamy w taki sposób kilkanaście, kilkadziesiąt razy. Kolejnym takim ćwiczeniem jest unoszenie nóg w pozycji bocznej.

Należy położyć się wygodnie na boku, najlepiej na karimacie, podeprzeć głowę ręką i w takiej pozycji podnosić do góry nogę będąca na wierzchu. Ważne jest, żeby była ona wyprostowana. Inne ćwiczenie również związane z podnoszeniem nóg należy wykonywać na stojąco. Mianowicie należy zgiąć lekko jedną nogę w kolanie, a drugą maksymalnie podnosić do przodu, do tyłu lub też do boku. Dla zachowania równowagi warto przytrzymać się jakiegoś mebla.

Dosyć ciekawym ćwiczeniem wewnętrznych mięśni ud jest ściskanie poduszki znajdującej się między udami w pozycji siedzącej. Podsumowując, istnieje naprawdę mnóstwo różnych ćwiczeń na brzuch i uda i warto konsekwentnie trenować i dążyć do osiągnięcia wymarzonej figury, ale trzeba pamiętać aby być cierpliwym, bo na efekty niejednokrotnie trzeba czekać.

Nie znalazłeś tego czego szukasz? Wyszukaj poniżej:

Frazy Google:

m4s0n501

Tagged with: ćwiczenia na brzuchĆwiczenia na brzuch i udaćwiczenia na uda

Filed under: Jak Ćwiczyć

Like this post? Subscribe to my RSS feed and get loads more!